Naar Merelbeke

Voor degenen die hun eigen columns, rijmelarijen, gedachtegangen, essays, korte verhalen of wat dan ook willen plaatsen.
Plaats reactie
Lauren123
Berichten: 1
Lid geworden op: 20-10-2016 16:24

Naar Merelbeke

Bericht door Lauren123 » 20-10-2016 18:33

Het verhaal wordt hoofdzakelijk gevormd door het hoofdpersonage zonder naam, zijn vader en moeder, zijn grootvader, oom Doresta en zijn nichten.
De keuze om door het hele verhaal heen het hoofdpersonage geen naam te geven, maakt het boek uniek.

De band tussen het hoofdpersonage en zijn ouders, Franssprekende oom geeft en grootvader geeft zowel mooie als moeizame momenten.
De passage waarbij er tussen hij en zijn nicht een intiem moment plaatsvindt, vind ik een raar moment in het boek dat ik dan ook moeilijk kan begrijpen.

Het boek is zeker een aanrader voor zowel jongeren als volwassen lezers die graag hun fantasie gebruiken.

saraaa
Berichten: 1
Lid geworden op: 20-10-2016 19:24

Naar Merelbeke

Bericht door saraaa » 20-10-2016 20:34

Het boek ‘Naar Merelbeke’ is een coming of age roman waarin de naamloze protagonist, uit wiens standpunt het verhaal geschreven is, in zijn puberteit zit. Zijn vader en moeder, zijn grootvader, zijn oom Doresta en zijn nichten zijn de andere personages in het verhaal. Het feit dat het hoofdpersonage geen naam heeft, maakt dit boek uniek.

De gebeurtenissen in het verhaal spelen zich vaak af in de familiekring. Er zijn zowel grappige als ontroerende momenten in het verhaal.

De auteur schrijft over de zowel vreemde als bizarre fantasieën van het hoofdpersonage. Het verhaal is op een zekere literaire niveau geschreven. Er is een moeilijke zinsbouw aanwezig. De zinnen zijn lang en bevatten moeilijke woorden. Sommige zinnen moest ik meerdere keren lezen om het te kunnen begrijpen. Vlot leesbaar is het boek dus niet. Wat ik wel goed vond is dat het boek in de ik-vorm is geschreven. Hierdoor kon ik mij, ondanks de ingewikkelde structuur van het boek, toch nog een beetje inleven in het verhaal.

Het boek heeft me niet kunnen bekoren omdat ik het verhaal niet helemaal heb begrepen. Maar voor de lezers die graag de lat hoog leggen, raad ik ze dit boek wel aan.

Sara

GlennTheManGoelen
Berichten: 1
Lid geworden op: 20-10-2016 21:23

Naar Merelbeke

Bericht door GlennTheManGoelen » 20-10-2016 21:30

Het boek "Naar Merelbeke" is een roman waarvan de naam van het hoofdpersonage achterwegen gehouden wordt. Vollop in de puberteit, krijgt het hoofdpersonage vaak vreemde gedachten of fantasieën. Zijn familie komt vaker in het verhaal voor, de meeste gebeurtenissen vinden dan ook plaats in de familiekring. Het is misschien goed dat zijn familie er vaak is omdat hij het moeilijk heeft met zichzelf, dit komt waarschijnlijk door ene halve been.

Het boek zelf is geschreven op een hoog niveau waardoor het boek vaak moeilijk te begrijpen is. Moeilijke zinsbouw gevolgt door intelectuele woorden maken het voor niet-alledaagse-lezers erg moeilijk.

Het boek kon me niet verbazen of laten ontspannen aangezien ik volledig tegen lezen ben.

Glenn Goelen

Plaats reactie